Tip vozila:
Proizvajalec:
Širina:
Presek:
Premer:
Tip:
 
Pnevmatike


Nove EU oznake pnevmatik o porabi goriva, hrupu in oprijemu v mokrem

Evropska uredba narekuje, da morajo  biti pnevmatike s 1.11.2012 označene s podatki o izkoristku goriva-porabi , oprijemu na mokri podlagi in hrupu.


1. Izkoristek goriva / kotalni upor

Pnevmatika se med kotaljenjem deformira in oddaja energijo. Tako izgubljena energija je poznana kot kotalni upor in neposredno vpliva na porabo goriva in na okolje. Če ima pnevmatika nižji kotalni upor, izgubi manj energije, porabi se manj goriva, s tem pa je tudi manj izpustov CO2. Razlika med kompletom pnevmatik razreda G in razreda A pomeni do 7,5 % nižjo porabo goriva (ob povprečni porabi goriva 8l/100 km).

2. Oprijem na mokri podlagi / zavorna zmogljivost

Pnevmatike z odličnim oprijemom na mokri podlagi imajo na spolzkih cestah krajšo zavorno pot, kar je bistveno, da ste varni tudi v dežju. Razredi se določajo glede na pot, ki jo prevozi avto po zaviranju pri hitrosti 80 km/h.

3. Emisija hrupa /zunanji hrup

Vrednost zunanjega hrupa pnevmatike je izražena v decibelih (dB), na oznaki pa so zraven še eden, dva ali trije zvočni valovi. En val pomeni najboljše lastnosti, trije pa najslabše. Dejansko so trije valovi sedanja meja, dva vala izpolnjujeta bodoče zakone, en val pa je nadaljnje 3 dB pod to mejo.


KAKO POTEKAJO TESTIRANJA ?

Od maja 2012  morajo proizvajalci  pnevmatik, upoštevati zakonodajo o označevanju pnevmatik in s testiranjem zagotavljati podatke o njihovih  pnevmatikah. Testi, ki jih morajo  izvajati:

  • temeljijo na samocertificiranju,
  • uporabljajo se metode, ki jih je odobrila EU,
  • uveljavijo jih državni izvršni organi.

 

TEST KOTALNEGA UPORA

 Kotalni upor se izmeri tako, da se potniška pnevmatika namesti na boben s premerom dva metra in zavrti s predpisano obremenitvijo in pritiskom. Za vrtenje bobna brez pnevmatike je potreben določen vrtilni moment. V trenutku, ko pride pnevmatika v stik z bobnom, je treba vrtilni moment, potreben za vrtenje bobna, povečati. Če izmerimo razliko med vrtilnim momentom bobna brez  pnevmatike in povečanim vrtilnim momentom, ko pride pnevmatika v stik z bobnom, lahko izračunamo koeficient kotalnega upora (izražen v kg/t). Ta rezultat se uporabi za določanje razredov na oznaki.

TEST OPRIJEMA NA MOKRI PODLAGI

Po novi uredbi o označevanju pnevmatik se lahko oprijem na mokri podlagi preskusi na enega od dveh možnih načinov. Prvi je 'test z zaviranjem vozila na mokri podlagi', s katerim se meri zavorna zmogljivost pnevmatike na mokri cestni površini, in sicer pri zaviranju vozila z 80 km/h na 20 km/h. Drugi test je 'preskus zdrsa prikolice', pri katerem se meri trenje med cesto  in pnevmatiko pri hitrosti 65 km/h. Pri obeh testih je končni rezultat vselej tako imenovani'indeks oprijema na mokri podlagi' (WGI), ki nam pove, za koliko odstotkov je vrednost boljša v primerjavi z referenčno pnevmatiko.

MERJENJE EMISIJE HRUPA

Ocena hrupa na novi oznaki pnevmatike temelji na testu ISO za  merjenje hrupa pri vožnji mimo, pri katerem se hrup izmeri, ko avto zapelje mimo dveh mikrofonov, nameščenih 7,5 m od središča na višini 1,2 m.Uvedba označevanja je sicer dobrodošla, vendar se je potrebno zavedati, da oznake kupcem ne povedo vsega.  

 

 

Kupcem svetujemo, naj si izberejo pnevmatiko glede na način vožnje. 

Informacije

Tomaž Luštrek, s.p., Avtoservis
Ladja 30, 1215 Medvode

Telefon: 01 361 75 00
Mobitel: 041 718 696
                031 781 240 (avtoplašči)
E-pošta: info@lustrek.si
               lustrek.avtoservis@siol.net

Delovni čas

Pon - pet:   7.30 - 12.00
                  13.00 - 17.00

Sobota, nedelja in prazniki: zaprto


Sprejem vozil:
Pon - pet:
7.00 - 12.00
                13.00 - 18.00


Po dogovoru možen sprejem vozila tudi izven navedenega delovnega časa.

Obvestilo:

21. 12. 2018 bo servis obratoval od 7.30 - do 12.00 h.

Avtoservis Luštek bo v času od 24. 12. 2018 do 2. 1. 2019 zaprt. V tem času tudi vulkanizerska delavnica ne bo obratovala. Naprošamo, da avtoplašče zamenjate pred prazniki.

Tomaž Luštrek, s.p., Avtoservis

Naroči se na servis

Preprosto in lagodno. Preko spletnega obrazca si izberite termin za servisiranje vašega avtomobila!

Naše stranke o nas

11.03.2018

Zelo lepo so poskrbeli za popravilo in barvanje platišč. Priporočam!

23.01.2015

Spoštovani gospod Luštrek! Še enkrat hvala za vse, kar ste danes storili za možev avto. Je bilo dragoceno, pa ne samo s tehničnega (strokovnega), ampak tudi z vašega osebnega vidika, ker ste nama vse natančno pojasnili in obrazložili. Želim vam vse dobro in vas lepo pozdravljam, Urška Baloh

Poglej ostala mnenja