Nove EU oznake pnevmatik o porabi goriva, hrupu in oprijemu v mokrem
Evropska uredba narekuje, da morajo biti pnevmatike s 1.11.2012 označene s podatki o izkoristku goriva-porabi , oprijemu na mokri podlagi in hrupu.
1. Izkoristek goriva / kotalni upor
Pnevmatika se med kotaljenjem deformira in oddaja energijo. Tako izgubljena energija je poznana kot kotalni upor in neposredno vpliva na porabo goriva in na okolje. Če ima pnevmatika nižji kotalni upor, izgubi manj energije, porabi se manj goriva, s tem pa je tudi manj izpustov CO2. Razlika med kompletom pnevmatik razreda G in razreda A pomeni do 7,5 % nižjo porabo goriva (ob povprečni porabi goriva 8l/100 km).
2. Oprijem na mokri podlagi / zavorna zmogljivost
Pnevmatike z odličnim oprijemom na mokri podlagi imajo na spolzkih cestah krajšo zavorno pot, kar je bistveno, da ste varni tudi v dežju. Razredi se določajo glede na pot, ki jo prevozi avto po zaviranju pri hitrosti 80 km/h.
3. Emisija hrupa /zunanji hrup
Vrednost zunanjega hrupa pnevmatike je izražena v decibelih (dB), na oznaki pa so zraven še eden, dva ali trije zvočni valovi. En val pomeni najboljše lastnosti, trije pa najslabše. Dejansko so trije valovi sedanja meja, dva vala izpolnjujeta bodoče zakone, en val pa je nadaljnje 3 dB pod to mejo.
KAKO POTEKAJO TESTIRANJA ?
Od maja 2012 morajo proizvajalci pnevmatik, upoštevati zakonodajo o označevanju pnevmatik in s testiranjem zagotavljati podatke o njihovih pnevmatikah. Testi, ki jih morajo izvajati:
- temeljijo na samocertificiranju,
- uporabljajo se metode, ki jih je odobrila EU,
- uveljavijo jih državni izvršni organi.
TEST KOTALNEGA UPORA
Kotalni upor se izmeri tako, da se potniška pnevmatika namesti na boben s premerom dva metra in zavrti s predpisano obremenitvijo in pritiskom. Za vrtenje bobna brez pnevmatike je potreben določen vrtilni moment. V trenutku, ko pride pnevmatika v stik z bobnom, je treba vrtilni moment, potreben za vrtenje bobna, povečati. Če izmerimo razliko med vrtilnim momentom bobna brez pnevmatike in povečanim vrtilnim momentom, ko pride pnevmatika v stik z bobnom, lahko izračunamo koeficient kotalnega upora (izražen v kg/t). Ta rezultat se uporabi za določanje razredov na oznaki.
TEST OPRIJEMA NA MOKRI PODLAGI
Po novi uredbi o označevanju pnevmatik se lahko oprijem na mokri podlagi preskusi na enega od dveh možnih načinov. Prvi je 'test z zaviranjem vozila na mokri podlagi', s katerim se meri zavorna zmogljivost pnevmatike na mokri cestni površini, in sicer pri zaviranju vozila z 80 km/h na 20 km/h. Drugi test je 'preskus zdrsa prikolice', pri katerem se meri trenje med cesto in pnevmatiko pri hitrosti 65 km/h. Pri obeh testih je končni rezultat vselej tako imenovani'indeks oprijema na mokri podlagi' (WGI), ki nam pove, za koliko odstotkov je vrednost boljša v primerjavi z referenčno pnevmatiko.
MERJENJE EMISIJE HRUPA
Ocena hrupa na novi oznaki pnevmatike temelji na testu ISO za merjenje hrupa pri vožnji mimo, pri katerem se hrup izmeri, ko avto zapelje mimo dveh mikrofonov, nameščenih 7,5 m od središča na višini 1,2 m.Uvedba označevanja je sicer dobrodošla, vendar se je potrebno zavedati, da oznake kupcem ne povedo vsega.
Kupcem svetujemo, naj si izberejo pnevmatiko glede na način vožnje.
Informacije
Tomaž Luštrek, s.p., Avtoservis
Ladja 30, 1215 Medvode
Telefon: 01 361 75 00
Mobitel: 041 718 696
031 781 240 (avtoplašči)
E-pošta: info@lustrek.si
lustrek.avtoservis@siol.net
Delovni čas
Pon - pet: 7.30 - 12.00
13.00 - 17.00
Sobota, nedelja in prazniki: zaprto
Sprejem vozil:
Pon - pet: 7.00 - 12.00
13.00 - 18.00
Delovni čas vulkanizerske delavnice pomlad 2018 od 24. 3. 2018 do 26. 4. 2018:
Pon - pet: 7.30 - 11.30
13.00 - 17.30
Sobota (24. 3. 2018, 31. 3. 2018, 7. 4. 2018, 14. 4. 2018, 21. 4. 2018):
8.00 - 11.30
Po dogovoru možen sprejem vozila tudi izven navedenega delovnega časa.
Naroči se na servis
Preprosto in lagodno. Preko spletnega obrazca si izberite termin za servisiranje vašega avtomobila!
Prijava na e-novice
Naše stranke o nas
Zelo lepo so poskrbeli za popravilo in barvanje platišč. Priporočam!
Spoštovani gospod Luštrek! Še enkrat hvala za vse, kar ste danes storili za možev avto. Je bilo dragoceno, pa ne samo s tehničnega (strokovnega), ampak tudi z vašega osebnega vidika, ker ste nama vse natančno pojasnili in obrazložili. Želim vam vse dobro in vas lepo pozdravljam, Urška Baloh
Poglej ostala mnenja